سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتظار
قالب وبلاگ

سال 1981میلادی بعد از اینکه آقای mitra به عنوان رئیس جمهور فرانسه انتخاب شد، از دولت مصر در خواست کردند که جسد فرعون را برای بررسی و تحقیقات روی آن به پاریس بیاورند. چون این جسد مایه ی تعجب بسیاری از باستان شناسان و دانشمندان غربی بود که چگونه پس از قرن ها اینگونه سالم مانده است. پس از انتقال، جسد را به مرکز باستان شناسی فرانسه انتقال دادند که در آنجا زبده ترین و برجسته ترین باستان شناسان جهان مشغول به کار بودند. گروه باستان شناسی به رهبری پروفسور موریس بوکای (Maurice Bucaille) اداره می شد. با آزمایشات روی جسد مقداری نمک باقیمانده در زیر ناخن او پیدا شد و به این نتیجه رسیدند که این شخص در دریا غرق شده است.دغدغه ی دیگر آقای موریس بوکای این شد که چگونه این جسد علاوه بر اینکه در دریا غرق شده، تا قرنها سالم مانده است. تحقیقات چند مدتی به طول کشید ولی پروفسور نتوانست هیچ دلیل علمی قانع کننده ای پیدا کند. همه ی گروه با نا امیدی تحقیقات را تمام شده اعلام کردند و در گزارشات خود چگونه سالم ماندن جسد یک علامت سؤال بود. در آن بین یکی از دانشمندان همکار او به پروفسور گفت که من از مسلمانان شنیده ام که می گویند ما دلیل سالم ماندن جسد را به خوبی می دانیم.  

ولی پروفسور با تندی و قاطعیت گفت که هرگز این موضوع بدون تحقیقات و دلیل علمی نمی تواند جوابی داشته باشد. همکارش در پاسخ گفت : مسلمانان به کتابی اعتقاد دارند که به آن قرآن می گویند و بر این باورند که از طرف خداوند به شخصی به نام محمد، 1400 سال پیش نازل شده است و در آن کتاب یک متنی وجود دارد که به فرعون گفته شده است ما بدن تو را تا قیامت نگه می داریم تا نشانه ای برای مردم باشد.پروفسور بسیار از این موضوع شگفت زده شد و گفت چگونه این کتاب که 1400 سال پیش نوشته شده، از این جسد که تازه 100سال از زمان پیدا شدنش می گذرد با خبر است. (زمان پیدا شدن جسد فرعون سال 1898 میلادی می باشد). پروفسور با خود فکر می کرد که چگونه امکان دارد که در کتاب مقدس ما (انجیل) فقط در مورد غرق شدن فرعون گفته شده است ولی از بدن آن سخنی گفته نشده است. پروفسور با خود گفت نکند این جسدی که رو به روی من است واقعاً کسی باشد که موسی را تعقیب می کرد! آیا این ممکن است که محمد 1400 سال پیش این موضوع را می دانسته.وقتی دانشمندان کار تحقیقات را به اتمام رساندند جسد را به کشور مصر بازگرداندند ولی پروفسور یک لحظه آرام و قرار نداشت و گفت اگر مسلمانان می دانند که چرا این جسد سالم مانده است پس من برای تحقیقاتم به آنجا می روم. پروفسور به مرکز باستان شناسی مصر رفت و در آنجا با چند تن از دانشمندان مسلمان جلسه گذاشت و نتایج تحقیقات خود را به آنها باز گو کرد و گفت متأسفانه نتوانستیم در مورد چگونه سالم ماندن این جسد تا این زمان چیزی پیدا کنیم. در آن بین یکی از دانشمندان مسلمان بلند شد و کتاب قرآن را باز کرد و رو به پروفسور آیه ای را اشاره کرد و برای او معنی آیه را بازگو نمود: «فَالْیَوْمَ نُنَجِّیکَ بِبَدَنِکَ لِتَکُونَ لِمَنْ خَلْفَکَ آیَةً وَإِنَّ کَثِیرًا مِّنَ النَّاسِ عَنْ آیَاتِنَا لَغَافِلُونَ»[یونس/92]پس امروز، بدنت را (از آب) نجات می‌دهیم، تا عبرتی برای آیندگان باشی! و بسیاری از مردم، از آیات ما غافلند!  پروفسور بعد از شنیدن این آیه با حالت وحشت زدگی با چشمان اشک اندود بلند شد و جلوی جمعیت ایستاد و بلند گفت     :I believe in Islam, I believe in Quran "

"من به اسلام ایمان آوردم، من به قرآن ایمان آوردم"پروفسور با چهره ای کاملا متفاوت و با اعتقاد تازه ای به فرانسه بازگشت و 10 سال تمام به تحقیقات بر روی مفاهیم علمی که در قرآن کریم گفته شده بود پرداخت و نتیجه ی کلیه تحقیقاتش را درکتابی با نام The Bible, The Qur"an And Scienceبه چاپ رساند و در مدت خیلی کمی تمام نسخه های کتابش به فروش رسید و تمام اروپا و به خصوص دانشمندان را تحت تأثیر قرار داد.




[ شنبه 92/4/1 ] [ 11:47 صبح ] [ مهدی مهدوی شعار ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
امکانات وب