سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتظار
قالب وبلاگ

1- انگشتان: انگشت های ماتا بازند و متفرق نیروی مقاومت چندانی ندارند ولی وقتی افتادگی و کرنش و تواضع کرد و خم شد تبدیل به مشت شده و قدرتمند می شود. نیرو و انرژی در انگشتان کشیده نیست در مشت گره کرده است.

2- بذر: بذری را که شما به خاک می دهید شکسته می شود ولی برای یکبار ولی در عوض برای همیشه سبزخواهد شد بالا رفته بالنده می شود و تبدیل به درختی تنومند و تناور خواهد شد.

3-   خودروی فرسوده: طرف ماشین مدل پائین و فرسوده خود را می برد تحویل می دهد و آن گاه پیش چشمش شیشه ها را خورد می کنند صاحب ماشین هم تماشا می کند و لذت می برد چون ماشین مدل بالاتری به او می دهند مرگ هم چنین است از عسل شیرین تر است اگر...

4- شیرمادر: شیر برای بچه تایک مقطعی سودمند و زمینه رشد و استعداد او فراهم می شود ولی بعد باید از شیر گرفت چون زیانبار است این را مادر می فهمد ولی بچه شیون و فریاد می کند و مادر چون به فکر سلامتی اوست اهمیتی نمی دهد. خداوند هم ... گاهی می گیرد تا بیشتر بدهد. مادر شیر را می گیرد از بچه تا سفره ای پیش روی فرزند خود بگشاید.

5- ماه: ماه در آسمان شب خیلی زیباتر از ماه درآسمان روز است . چرا چون سیاهی شب را پشت سر انداخته و نورانیت خود را حفظ کرده و خود را همرنگ شب نساخته: مارایت الاجمیلا. حضرت زینب کبری سلام الله علیها

6- کمان: دنیا مثل کمان کج است و این یعنی که ما باید مثل تیر راست باشیم و اگر راستی پیشه کنیم همین کج رفتارهای دنیا می تواند ما را اوج داده و پرواز دهد و به هدف بنشاند.

7- چک : بعضی چک ها دو امضاء دارند و تا امضای دوم پای چک نباشد چک پاس نمی شود اتفاقاتی که قرار است توی دنیا بیفتد هم ما باید بخواهیم و هم خدا و تا او نخواهد هیچ اتفاقی نخواهد افتاد . ماشاءالله. انشاءالله.

8- ظرف آب: اگر یک ظرف آب گل آلودی داشته باشیم و بخواهیم زلال و شفاف و روشن گردد صبر می کنیم تا گل های آن ته نشین شود.

9- آهن ربا: شما اگر یک قطعه آهن وسط یک مشت پنبه جاسازی کنید و از کنار انواع چوبهای زیبا وشکل یافته عبور دهید هیچ کدام برای آن قطعه آهنی جاذبه ای ندارند اما آهن ربا دارد لقمه حلال هم مثل آهن رباست که از کنار او اولیای خدا که عبور می کند جذب آنها می شود. ولی غیر از اولیاء خدا باشند برای او هیچ جاذبه ای ندارند.

10-     پر طاوس: قدیم ها وقتی که قرآن می خواندند برای این که نشانه بگذارند تا بدانند که تا کجا خواننده از او پر طاوس استفاده می کردند و هیچ کس پر کلاغ نمی گذاشت چون قرآن زیباست چیزی هم که در دل آن قرار می گیرد باید زیبا باشد. (حبیب ابن مظاهر) امام معصوم حقیقت قرآن است هر کس میخواهد در دل او جای گیرد باید زیبایی از خود نشان دهد که مورد رضایت امام باشد.

11-     نان سنگگ: نان سنگگ تا خمیر و خام است به سنگ ها حتی به ریزترین آنها می چسبد اما همین که پخته شد خیلی راحت از همه آنها جدا می شود. انسان هم تا خام است دلبسته و وابسته است وقتی پخته شد خیلی راحت از وابستگی های دنیا دل میکند.

12-     باطری: باطری ضبط صوت وقتی ضعیف است نوارها زور می زنند و کلمات سنگین ادا  می­شود. انسان هم که شارژ معنوی نباشد قلدری می کندو زور می گوید. یاران امام حسین         (علیه­السلام) که چون شارژ بودند روان حرف می زدند رسا- نرم زیبا و مطمئن

13-     درخت: درخت سبز هر کجا باشد با نسیم باد انعطاف نشان داده و خم راست می شود انسان زنده با صدای اذان انعطاف نشان می دهد.

14-     اتوبوس: بارها برای خود شما اتفاق افتاده در اتوبوس متوقف نشسته­ای اتوبوس دیگر در کنار شما در حال حرکت است شما احساس می کنید که اتوبوس خود در حرکت است ولی این طور نیست عاشورا سپاه یزید فکر می کرد در حرکتند در حالی که ....

15-           چوب و مجسمه: چوب و سنگ نتراشیده و نخراشیده زخم تیشه و اره و کلنگ را تحمل     می­کند تا صاف وصیقلی شده و صفایافته و قیمتی شود انسان هم با زخم بلاها و مصیبت ها صیقل خورده و اهل صفا می شود. اگر ازخود گذشته باشد و حاضر باشد از یک چیز بگذرد شکل زیبایی به خود می گیرد و قیمت و ارزش پیدا می کند.

16-     آهن زنگ زده: آهن به هراندازه ای هم که محکم و مقاوم و مستحکم باشد نیاز به رنگ دارد و اگر رنگ زده نشود و فرسوده شد زنگ می زند و اگر به آن دست بزنی یا بالباس شما برخورد کند دست و لپاس شما را سیاه و کثیف می کند.

انسان هم نیاز به رنگ دارد صبقه اله رنگ الهی که زیباست و مایه ماندگاری (خدا محوری) رنگ هم می­زنید اول گرد و غبار را پاک کنید و گرنه زود طبله می کند جدا می شود و می ریزد مثل بعضی که امام حسین (علیه السلام) را تنها گذاشتند.

17-     ظرف چینی: وقتی بخواهند بفهمند که یک ظرف چینی سالم است یا شکسته یک تلنگر به آن می زنند از جنس صدای آن می فهمند که سالم است یا نه:

سید الشهدا (علیه السلام) هم یک تلنگر خیلی ظریفی به حر زدند. اما حرادب را نگاه داشت و رستگار شد.

18-     طلا: شکل و قیافه و ظاهر طلا برای زرگر هیچ مهم نیست گاهی حتی اگر سالم هم باشد آن را می شکنند تا مبادا خاک و خاشاکی درون آن جاسازی نشده باشد. برای اهل بیت قیافه و تیپ مهم نیست معرفت و شعور و آگاهی و ایمان مهم است.

19-     آبشار: آب هر چند که کم باشد. وقتی از بالا به پائین می­آِید و افتادگی می کند چقدر زیبا می شود وقتی به سنگی بر خورد می کند رو سفید می شود و تماشایی که اگر زیاد شد مردم از دور و نزدیک به نظاره آن می آیند. اگر خودت را کوچک دیدی بزرگ می­شدی و اگر بزرگ دیدی کوچک می شدی.

20-      ماهی و دریا: ماهی با شتاب به کنار ساحل می آید و کرمی معلق را می بیند و با چه ولعی آن را به دهان می گیرد و این جاست که صیاد خبردار شده و آن را بالا می کشد و همین که ماهی بالا آمد تازه می فهمد بخاطر کرم مرده ای خودش گیر افتاد . قیام حسینی و انقلاب خمینی نجات مردم از نادانی و جهل و ظلمت بود و بیان عوارض و عواقب سنگین و ننگین جهل

21-     آهن مذاب: آهن وقتی که سرد باشد ساکت و بی حرکت است ولی وقتی که حرارت پیدا می کند ذوب شده و جریان پیدا می کند از طرفی هم شکل پذیر شده و در هر قالبی قرار می گیرد. عاشقان اهل بیت هر مشقتی را متحمل می شوند تا ... در خرابه ها آشغال و زباله است. باید درون ما آباد شود. جولانگاه موجود ات هرزه و پلید و کثیف نشود.

22-     درخت انگور: اگر درخت انگور تکیه گاه ثابت و رفیع و بلندی داشته باشد اوج گرفته و بالا رفته و چه ثمراتی خواهد داشت انسان هم مثل درخت انگور اگرتکیه گاهی ثابت ورفیع مثل خدا پیدا کند چه اوجی گرفته و چقدر عزیز و غنی می شود. توکلت علی الحی الذی...

23-     آب: آب خیلی لطیف است اما همین آب لطیف آهن سرد را با همه استحکام و مقاومتی که دارد از پای در می آورد. لطافت و نرمش و مدارا حریف را هر قدر هم قلدر و سرسخت باشد از پای در می آورد.

شمر به امام حسین علیه السلام اهانت کرد مسلم ناراحت شد اما امام با او مدارا کرد.

24-     نارنجک: [به نارنجک بدون ضامن وام نمی دهند] نارنجکی که ضامن آن را کشیده باشند یا باید سریع پرتاب شود یا باید آن را محکم گرفت و مهار کرد. خودیت و خودخواهی نارنجک بی ضامن است که زود باید از انسان دور شود.

25-     پارچه فروشی: پارچه فروشی که معمولا یک پارچه پیش روی مشتری می گذارد و مشتری اگر آن را انتخاب کرد که کرد و گرنه یک پارچه بهتر از آن می آورند: شب عاشورا سید الشهدا علیه السلام به هلال فرمود: هلال شب است و تاریک اینجا هم کوهستانی است برو نجات پیدا می کنی ولی هلال گریه کرد گفت محال است بعد حضرت راحتی عظیم و ابدی معنوی و اخروی را در اختیار او گذاشت.

26-     خانه ها: بعضی فکر می کنند که آدمها توی قیافه­هاشان زندگی می کنند لذا هر روز خود را به یک تیپ و شکل در می آورند ولی آرامش پیدا نمی کنند هر روز خانه های خود را به یک شکل و یک دکور خاص در می آورند ولی باز آرامش ندارند. اینها نمی دانند که باید اهل دل شد. آدم ها توی دلهایشان زندگی می کنند نه توی قیافه هایشان [دوست داشتن دل می خواهد نه دلیل]

27-      شمشیر ها: آنهایی که بدن های نیرومند و قوی و عضلانی دارند می گویند هر چه بیشتر نیرو داری در مشت خود بریزد به مابزن وقتی هم که می زنی آنها نیستند که احساس درد می­کنند بلکه این شمائید که درد می کشید چون پشت پوست آنها عضله خوابیده ولی آدم ضعیف با یک ضربه مدتها جای آن کبود و سیاه می شود انسان پشت او به خدا گرم باشد هر چه بخواهی به او آسیب بزنی خودت آسیب می بینی.


[ دوشنبه 89/1/30 ] [ 8:5 صبح ] [ مهدی مهدوی شعار ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
امکانات وب