سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتظار
قالب وبلاگ
حجت‌الاسلام محسن قرائتی همزمان با نزدیک شدن تعطیلات نوروز ??، نامه‌ای خطاب به استادان و طلاب حوزه‌های علمیه نوشت.
 
به گزارش رسا، حجت‌الاسلام محسن قرائتی، مفسر قرآن همزمان با نزدیک شدن تعطیلات نوروزی، نامه‌ای را خطاب به استادان و طلاب حوزه‌های علمیه نوشت و اظهار داشت: چرا از دهها هزار طلبه فاضل و جوان که با هزینه خود در تعطیلات عید به محل های خود می روند و با بستگان خود با لباس نو شادی دید و بازدید و صله رحم دارند ، این ملاقات ها را هدفمند نکنیم .

 
متن کامل نامه به این شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
الحمدالله رب العالمین الهم صل علی محمد و ال محمد
 
با حذف مقدمات
قرآن می فرماید " لا تدخلوا من باب واحد" برای بدست آوردن یک یوسف باید از همه در ها وارد شد تا چه رسد به جذب همه یوسف ها .
 
قرآن می فرماید : از تعطیلات شادی برای احقاق حق بهره گیرید موسی قرار خود را با ساحران یوم الزینه قرار داد قرآن می فرماید :" وانذر عشیرتک الاقربین "
 
قرآن در کنار تبلیغ رسمی ،گفتگوی تن به تن با خانواده را مطرح می کند "و کان رسولا نبیا و کان یامر اهله بالصلوه".
امروز دنیا از خرده شیشه ها برای کارخانه های شیشه سازی ،از آهن های قراضه برای ذوب آن ، از کاغذ پاره برای کارخانه مقوا سازی ،از نان های خشک برای تولید شیر دامداری ها و... استفاده می کند .چرا از دهها هزار طلبه فاضل و جوان که با هزینه خود در تعطیلات عید به محل های خود می روند و با بستگان خود با لباس نو شادی دید و بازدید و صله رحم دارند ، این ملاقات ها را هدفمند نکنیم .
 
از تمام اساتید و طلاب در تمام سطوح بخواهیم بدون آنکه جلسات شادی را تغییر دهند با اخلاق و محبت و بیان خوب جلسات را حتی اگر برای چند دقیقه شده هدفمند نمایند و بخصوص در مورد نماز و شبهاتی که در مورد نظام است بدون توجیه پاسخگو باشند و اگر در پاسخی درماندند از پاسخگویان قوی تر در قم و دیگر مراکز استمداد جویند .
 
متاسفانه دهها سال عیدها با دید و بازدید رفت و نتوانستیم از این سفرهای طلاب جوان به نحو مطلوب بهره گیریم.
 
از خداوند به خاطر غفلت گذشته عذرخواهی و توفیق جبران را خواهانم و السلام علیکم
محسن قرائتی

 


[ دوشنبه 89/12/16 ] [ 3:41 عصر ] [ مهدی مهدوی شعار ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
امکانات وب