سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتظار
قالب وبلاگ

یا سید الساجدین (ع)وقتی علت این همه اشک و ناله را از او می پرسیدند در جواب می فرمود: «مرا ملامت نکنید . یعقوب بن اسحاق بن ابراهیم، پیامبر و پیامبرزاده بود، او دوازده پسر داشت، خداوند متعال یکی از آنان را مدتی از نظرش غایب کرد، در اندوه این فراق موقتی، موهای سر یعقوب سفید شده، کمرش خمیده گشت و نور چشمانش را از شدت گریه از دست داد، در حالیکه پسرش در این دنیا زنده بود . اما من با چشمان خودم پدر و برادر و 17 تن از خانواده ام را دیدم که مظلومانه کشته شده و بر زمین افتادند . پس چگونه اندوه من تمام شده و گریه ام کم شود؟» (لهوف سید بن طاووس، ص 380)

 در یک روز  17 یوسف او را مظلومانه کشتند و سرهایشان را بالای نیزه کردند. این بود که اندوه آن حضرت تمام شدنی نبود و گریه اش پایانی نداشت.

حضرت سجاد علیه السلام بنیانگذار فرهنگ سوگواری و گریه در میان مؤمنان، بعد از شهادت پدر ارجمند خویش در حدود 35 سال امامتش به این روش ادامه داد تا جایی که یکی از بکائین پنجگانه تاریخ نامیده شد . (امالی صدوق، ص 140)

شهادت حضرت امام زین العابدین علیه السلام تسلیت باد


[ چهارشنبه 90/9/30 ] [ 1:21 عصر ] [ مهدی مهدوی شعار ] [ نظر ]

یا حسین(ع)

به دختر پیامبرمان ظلم کردید، در خانه اش را به آتش کشیدید و او را به شهادت رساندید؛ ما صبر کردیم. حرمت اهل بیت پیامبر (ص) را شکستید؛ ما صبر کردیم.

حق امیرالمومنین (ع) را غصب کردید و خانه نشینش کردید، ما صبر کردیم.

حق امام حسن مجتبی (ع) را غصب کردید، او را با زهر کین کشتید و جنازه اش را تیر باران کردید و اجازه ندادید این فرزند گرامی رسول الله (ص) در کنار جدش دفن شود؛ ما صبر کردیم.

در روز عاشورا بزرگترین فاجعه تاریخ را رقم زدید؛ امام حسین (ع) و فرزندان و اصحابش را به شهادت رساندید، خیمههایش را به آتش کشیدید، بر جنازه شهدا اسب تاختید و اهل بیتش را به اسارت بردید، ماصبر کردیم.

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 90/9/22 ] [ 8:41 صبح ] [ مهدی مهدوی شعار ] [ نظر ]

یا حسین(ع)ای ستمگران آماده باشید تا با خشم عاشورایی خود شما را در هم بکوبیم. با خشم بنیان کنی که 1400 سال در سینه خود نگه داشته ایم و اکنون انرژی ناشی از چنین خشمی چنان نیرومند، قوی و بنیان کن است که هر چه را سر راه خود ببیند نابود خواهد کرد. ای ظالمان وقت نابودی شما فرا رسیده، آماده مرگ باشید. مانند صاعقه بر سرتان فرود می آییم و مانند سیل بنیان کن شما ستمگران و مستکبران همچون خس و خاشاک را می بلعیم و زمین را از لوث وجودتاان پاک خواهیم کرد.

ای آمریکا، ای انگلیس، ای اسرائیل و ای حکومت های ظالم و شغال صفت حامی این گرگها آماده باشید برای نابود شدن به بدترین شکل.

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 90/9/16 ] [ 9:0 صبح ] [ مهدی مهدوی شعار ] [ نظر ]

 آیت الله  ملکی تبریزی

 
اگر کتاب المراقبات را خوانده باشی یا در میان اوراق کتابش گلهایی از بوستان معرفت و عرفان او را چشیده باشی، او را به خوبی خواهی شناخت

عارفی سالک و خطیبی روحانی که آثار سخنانش موجی از روحانیت و معنویت را در دل مخاطبان به راه می انداخت و طوفان انسانیتشان را بر انگیخته می کرد.

او که شهره شهر عرفان و اخلاق است و از  هر که در کوچهای خدایی شدن خانه دارد بپرسی، راه و مسیر خانه اش را بلد است، وقتی سخن می گفت از دهانش گهر می بارید. حال که ما توفیق درک حضور معنویش را نداشتیم و نتوانستیم از کلام پرثمرش خوشه بچینیم، گاه گاهی از سخنانش که سینه به سینه به ما رسیده با شما سخن خواهیم گفت.

شاید شاخص سخنانش چراغ راه سلوکیمان شود شاید....

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 90/9/13 ] [ 2:9 عصر ] [ مهدی مهدوی شعار ] [ نظر ]

بگو که یک شبه مردی شدی، برای خودتبه روی دست پدر خوب تو سیراب شدی

   وَ ایستاده‌ای امروز، روی پای خودت

نشان بده به همه، چه قیامتی هستی

   وَ باز، در پی اثبات ادّعای خودت  

از آسمانیِ گهواره، روی خاک بیفت

ادامه مطلب...

[ شنبه 90/9/12 ] [ 2:54 عصر ] [ مهدی مهدوی شعار ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
امکانات وب